Empower your Career & Professional Development

We value all personnel as our most important resources. Thus, we give core emphasis on Human Resources Development. Regardless of gender,race, and nationality; if you assure to develop yourself on a continual basis, then we would like to invite you as a part of driving our organization.

เราเชื่อมั่นว่า บุคลากรเป็นทรัพยากรที่สำคัญที่สุด เราจึงให้ความสำคัญอย่างยิ่งกับการพัฒนาทรัพยากรบุคคล โดยไม่คำนึงถึงเพศ, เชื้อชาติ และสัญชาติ หากคุณมีความมุ่งมั่น ทุ่มเทในการพัฒนาตนเองอย่างต่อเนื่อง เราขอเชิญคุณมาร่วมเป็นส่วนหนึ่งในการขับเคลื่อนองค์กรของเรา

Required Position : 1

Key Responsibilities :

Focus on business development and sales with Thai corporate clients

  1. Schedule visit appointment with prospective clients
  2. Convince the the clients to buy insurance with Sompo
  3. Work with relevant departments when needed to ensure we meet customer satisfaction and seek opportunity to cross-sell or upsell our products

Qualifications :

  • Has experience selling corporate insurance products to Thai clients
  • Able to communicate in English somewhat (work with a Japanese manager)

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • To review the account payable voucher of A/P staff.
  • Handle sub-ledger account and bank reconciliation.
  • Handle input VAT and fix asset register.
  • To review, supervise and feedback to branch accounting staff.

Qualifications :

  • Bachelor Degree in Accounting or any related fields.
  • At least 5-10 years working experience in Accounting, Taxes and Account Payable.
  • Experience in Insurance industry would be advantage.
  • Good command of spoken and written English.
  • Computer literacy in MS Office.
  • Good interpersonal and communication skills.
  • Self-motivated, energetic, hardworking and has a good attitude towards work.

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Purchase voucher booking with fully documented.
  • Prepare VAT reports.
  • Accounting reconciliation.
  • Filing accounting documents.

Qualifications :

  • Bachelor Degree in Accounting or any related fields.
  • At least 0-2 years working experience, preferably in Account Payable and taxes would be advantage.
  • Capable for computer skills in MS Office.
  • Good command of spoken and written English.
  • Good interpersonal and communication skills.
  • Self-motivated, energetic, hardworking and has a good attitude towards work.

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Provide confidential administrative support.
  • Provide personal assistant and maintain executive daily appointment calendar.
  • Handle fund for expenses and make a monthly report to head office in Japan.
  • Make travel and lodging arrangements as required.
  • Take necessary steps to get or maintain work permit, visa for all Japanese Executives.

Qualifications :

  • Bachelor Degree in any related fields.
  • At least 2 years working experience in General Administration or Executive Secretary
  • Excellent command of English
  • Well organization and coordination skills.
  • Good personality and interpersonal skills.
  • Proficiently in Computer Literacy

Required Position : 3

Key Responsibilities :

  • Prepare claims and premium refund payable to Insured and the third party by cheque and transfer method.
  • Responsible for filing payment voucher & relevant documents.
  • Perform other related duties as assigned.

Qualifications :

  • Bachelor degree in Finance, Accounting or related field.
  • 0-5 years working experience in disbursement function preferable.
  • Good communication skill and has a good attitude towards work.
  • Target oriented and service mind.
  • Can work under pressure and timeframe.
  • Good command of written and spoken English.
  • Good computer literacy in Microsoft Office.

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Professionally respond to claims notification, customer inquiries via telephone, email etc. in courteous manner to maintain customer satisfaction and retention.
  • Monitor the accurate preparation and timely submission of work reports.
  • Able to support manager in coaching Contact Center team in order to achieve KPI and performance target.

Qualifications :

  • Bachelor Degree in Communication or any related fields.
  • At least 1 year working experience in Call Center/Customer Service, preferably in Insurance Business would be advantage.
  • Very good communication skill in English (Spoken & Written).
  • Can work under pressure, and has a good analytical & problem solving skill.
  • Can work on shifts or rotation.
  • Good computer literacy (Word, Excel).

Required Position : 2

Key Responsibilities :

  • โทรสอบถามความพึงพอใจของลูกค้า และ confirm ความถูกต้องของข้อมูลลูกค้า
  • โทรประสานงานกับพนักงานสำรวจอุบัติเหตุ
  • ช่วยงานด้านเอกสารต่างๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย

Qualifications :

  • ชายหรือหญิง อายุ 20 ปีขึ้นไป
  • น้ำเสียงสุภาพ รักงานบริการ
  • มีไหวพริบในการตอบคำถาม
  • มีทักษะการใช้คอมพิวเตอร์ และพิมพ์ดีดได้ดี
  • สามารถยืดหยุ่นเวลาในการทำงานได้ (ทำงานเป็นกะได้)
  • หากสามารถใช้ภาษาอังกฤษได้ หรือมีประสบการณ์ด้าน Call Center จะพิจารณาเป็นกรณีพิเศษ
  • ยินดีรับนักศึกษาที่ต้องการหารายได้พิเศษ

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • จัดทำรายงานข้อมูลของฝ่ายสินไหมอุบัติเหตุและสุขภาพ
  • คีย์ข้อมูลประกันอุบัติเหตุและสุขภาพ
  • ประสานงานกับหน่วยงานต่างๆ ที่เกี่ยวข้อง
  • ช่วยงานด้านเอกสารอื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย

Qualifications :

  • วุฒิการศึกษา ป.ตรี ไม่จำกัดสาขาวิชา
  • สามารถใช้คอมพิวเตอร์ได้ดี โดยเฉพาะโปรแกรม Excel
  • สามารถคีย์และดึงข้อมูลมาสรุปเป็นรายงานได้ โดยใช้โปรแกรม Excel
  • มีความละเอียดรอบคอบ และกระตือรือร้นในการทำงาน

Required Position : 3

Key Responsibilities :

  • Make claims adjustment on Car Repair Costs including Car inspection.
  • Negotiate with Third Party for Loss and Compensation.
  • Review, follow up and check Survey Report.
  • Approve Car Repair from EMCS System.
  • Perform other related duties as assigned.

Qualifications :

  • Bachelor’s Degree in any related fields.
  • At least 1 year experience in Claims department of general insurance company.
  • Work experience in Dealer garage or Dealer.
  • Customer focus, Problem Solving, and able to work under pressure.
  • Able to travel upcountry.
  • Good command of spoken and written English.
  • Computer literacy in MS Office.

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Handle the administrative duties behind insurance policy issuance for new policies and renewals within agreed service standards.
  • Review and ensure for accuracy and completeness of data, such as name, address, sum insured and coverage, etc., on insurance policies.
  • Dispatch the insurance policies to customer within agreed service standards.
  • File the issued policies according to the established procedures.

Qualifications :

  • Bachelor degree in Business Administration or any related fields.
  • Strong clerical and administrative skills and capable of high-volume data entry
  • High level of accuracy and attention to detail
  • Ability to work co-operatively with others to meet deadlines.
  • Good command of written and spoken English.
  • Computer Literacy in MS Office (Excel; vlookup function).

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Prepare the insurance quotations for Japanese Corporate clients by gathering the underwriting information; identifying client’s risk for pricing and coverage determination.
  • Monitor the progress of account renewals and prepare status reports. 
  • Seek more opportunities to increase product cross selling.

Qualifications :

  • Bachelor degree or higher in Business Administration, Marketing or related fields.
  • Willing to learn and good service mind.
  • Good command of spoken and written English.
  • Team player, good interpersonal and negotiation skills.
  •  Proficiency in MS Office.

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Responsible for Motor premium calculation.
  • Review the loss result and provide renewal notice.
  • Provide and explain policy coverage to Marketing.
  • Responsible for all reports required by OIC.
  • Other jobs related to underwriting roll to be assigned by superior.

Qualifications :

  • Bachelor degree or higher in Insurance or any related field; preferable working experience in Motor Underwriting.
  • Detail oriented with excellent service mind.
  • Reliable, well-organized and good communication skills.
  • Good command of spoken and written English.
  • Team player and good interpersonal skills.
  • Proficiency in Computer Literacy.

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Underwrite and analyze direct and reinsurance business within the delegated authority level and scope.
  • Contribute to the achievement of the portfolio strategic and operational objective.
  • Ensure all products comply with all relevant legislation and regulatory requirements.
  • Manage and able to cope the business under challenge circumstances.

Qualifications :

  • Bachelor degree or higher in Insurance or any related field.
  • 3-5 years working experience in Non-Motor Underwriting.
  • Detail oriented with excellent service minded.
  • Reliable, well-organized and good communication skills.
  • Good command of spoken and written English.
  • Team player and good interpersonal skills.
  • Computer Literacy in MS Office.

Required Position : 1

Key Responsibilities :

  • Prepare Underwriting Reinsurance Report e.g. OIC’s Report, HQ’s Report, Treaty’s Report, Risk Accumulation, Retention Ratio.
  • Receive the raw data from IT dept., have to check and correct all information.
  • Checking and correctness the report and monitor.
  • Perform other related duties as assigned.

Qualifications :

  • Bachelor degree or higher in Business Computer, Information Technology, Computer Science, Applied Mathematics, Statistics or Related fields.
  • Knowledge and experience in working in Insurance environment is an advantage.
  • Strong logical thinking.
  • Knowledge of Microsoft Excel, or Microsoft Access.
  • Programming in VBA, Experience and knowledge in SQL is a plus.

Required Position : 3

Key Responsibilities :

  • งานบัญชีรับ-จ่าย
  • จัดทำเอกสารด้านบัญชี
  • คีย์ข้อมูลบัญชีเจ้าหนี้/ลูกหนี้
  • ตรวจสอบรายการเบิกจ่าย
  • ตรวจสอบรายการภาษีหัก ณ ที่จ่าย, ทำรายการภาษีซื้อ ยื่น ภพ.30 เป็นต้น
  • งานบัญชีอื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย
  • ประสานงานและติดต่อกับหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง 
  • ปฏิบัติงานตามที่ได้รับมอบหมายจากหัวหน้างาน

Qualifications :

  • วุฒิการศึกษา ปริญญาตรี การบัญชี การเงินการธนาคาร
  • สามารถใช้คอมพิวเตอร์ได้เป็นอย่างดี เช่น MS Office เป็นต้น
  • มีทักษะในการติดต่อประสานงานเป็นอย่างดี
  • มีความซื่อสัตย์ สุจริต ขยัน อดทน 
  • มีความกระตือรือร้น, ปฏิบัติงานด้วยความเต็มใจ และมีความรับผิดชอบต่องานที่ได้รับมอบหมาย
  • มีมนุษย์สัมพันธ์ที่ดี และแก้ปัญหาได้ดี

ติดต่อฝ่ายทรัพยากรบุคคล

บมจ. ซมโปะ ประกันภัย (ประเทศไทย)

990 อาคารอับดุลราฮิมเพลซ ชั้น 12 ถนนพระราม4
แขวงสีลม เขตบางรัก กรุงเทพฯ 10500

โทรศัพท์ 02-119-3000
โทรสาร 02-636-2340-41
อีเมล์ hr@sompo.co.th